5 juli 2020

Pastasalade met pesto van rode paprika, sperziebonen en vega schnitzelreepjes


Ik heb op dit blog een pastasalade staan die alle andere eigenlijk overbodig maakt (zie link), maar ja, ik kwam in de Allerhande eentje tegen die werd gemaakt met een soort pesto van geroosterde paprika’s en die was toch ook erg lekker. Ik heb het wel aangepast: eventjes overwoog ik nog om schorseneren uit pot te gebruiken in plaats van sperziebonen, want de kinderen vinden ze erg lekker, maar dat groene van de bonen kleurt wel zo mooi bij de paprika. In het origineel zaten kipreepjes en die verving ik met vegetarische schnitzel. Ik had laatst de schnitzel van de Vegetarische Slager en je vraagt je echt af waarom je nog een echte zou kopen. Ik was er erg over te spreken. Die van de Lidl is ook zeker niet slecht.

Pastasalade met paprikapesto, sperziebonen en vega schnitzelreepjes
recept voor 4 personen

Voor de pesto:
50 gr amandelen
1 grote pot geroosterde paprika’s (uitlekgewicht 400 gr)
½ supermarktplant basilicum
1 klein teentje knoflook
zout en peper

verder nodig:
300 gr pasta (bv penne)
500 gr verse sperziebonen, schoongemaakt
½ supermarktplant basilicum, grof gesneden
50 gr kappertjes
50 gr Parmezaanse kaas (of een andere vegetarische harde kaas), in schilfers
2 x 180 gr vegetarische schnitzel van de Vegetarische Slager
olie om te bakken

Maak eerst de pesto: maal alles daarvoor fijn in een keukenmachine.

Kook de pasta gaar in gezouten water. Als je een grote pan neemt met ruim water, dan kan je de sperziebonen tegelijkertijd in dezelfde pan gaarkoken. De bonen hebben ruim tien minuten nodig en de pasta waarschijnlijk iets korter, dus die voeg je later toe. Koel alles daarna af onder koud water. Giet het goed af en zet apart.

Schep de pesto door de pasta en voeg het gehakte basilicumblad toe, samen met de kappertjes en de parmezaan. 
Bak de schnitzels bruin in wat olie en snijd ze in reepjes. Laat het afkoelen tot lauw of koud en voeg toe aan de salade, of serveer erbij bovenop op het bord.
 


1 opmerking:

Slimme ober app zei

dat is geweldig, maar als je er wat mayonaise aan toevoegt, wordt het lekkerder