9 november 2016

Hamburger met mayo, plakjes parmezaan en rode ui


Net als de hamburger met ongezoete ketchup uit de vorige blog is ook de mayonaise van Ton’s niet zoet, maar zelfs vrij zuur. Het zijn echt sauzen voor volwassenen. Nu hoort mayo eigenlijk ook niet zoet te zijn, maar waar de suiker met 0,1 gram per 100 gram saus bij Ton’s inderdaad verwaarloosbaar is, zit er bij Calvé toch nog 3,5 gram in. Bij Hellman’s noteerde ik 1,2 gram en in mijn huismerk ‘DeVos en Lemmens (DL) met citroen’ vond ik 1,4 gram. Dat verklaart ook direct waarom Calvé hier niet in de koelkast staat en die andere drie wel… Calvé is voor kinderen, volwassenen eten mayo zoals die bedoeld is… eh… Ik bedoel dus: oordeel zelf maar.


De hamburger van vandaag maakte ik met die zurige mayo, gebakken rode ui en parmezaan van de kaasschaaf. Lekker veel umami en een plukje rucola voor de pit.

Hamburger met mayo, parmezaan en rode ui

Nodig voor dit recept:
hamburgerbroodjes
hamburgers naar keuze, dat kan dus ook vegetarisch (die van Tivall zijn erg lekker!)
beetje rucola
parmezaanplakken met een kaasschaaf gemaakt
rode ui, in halve ringen gesneden en daarna gebakken
mayonaise

Een recept is het eigenlijk niet en ik ga ook niet zeggen hoe je een hamburger stapelt. Dat weten jullie wel.



Geen opmerkingen: