22 juli 2017

Twee hamburgers (vegetarisch voor wie dat wil)


Bij het lezen van een vegetarische hamburgertest op een ander blog besloot ik om het nog eens te proberen bij de Lidl. En jazeker, het klopt – de vega hamburger is inderdaad bijzonder goed! Ik heb hem nu al regelmatig gehaald. Met de rest van die test was ik het trouwens ook roerend eens.  

Ik maakte onlangs twee nieuwe hamburgers, welke eigenlijk haast geen recepten zijn. Ik ga ze gewoon omschrijven en dan zoeken jullie het verder zelf maar uit hoor. Ze bevielen hier wel erg goed:

Hamburger met champignons, ketjap en gruyere:
Snijd een grote bak champignons in plakjes en bak deze bruin in wat olie (niet alleen gaar dus, maar zet even door en bak ze daadwerkelijk bruin. Daar moet wel eerst het water voor verdampen, daarna zal het gaan bakken). Doe er tenslotte een klein scheutje ketjap manis bij en roer dat erdoor. Laat er wat plakjes gruyere op smelten. Serveer de champignons op een broodje met hamburger.

Hamburger met stilton en gefrituurde uitjes:
Deze is nog simpeler, maar erg lekker. Op de bodem van een broodje doe je wat mayonaise (of dikke yoghurt), daarop een hamburger en daarop wat stilton (of een andere blauwe kaas). Tenslotte top je het af met een eetlepel kant-en-klaar gefrituurde uitjes (van die dingen die je normaal bij je nasi eet).





Geen opmerkingen: