25 juli 2018

Pizza met oranje paprika en zelfgemaakte pesto



Bijna hetzelfde recept als de vorige pizza, zag ik zelf tot mijn verbazing. Ik vergeet blijkbaar ook weer wat ik zoal blog. Maar het laat zich raden waar mijn smaakvoorkeuren liggen…
Enfin, bij deze dus weer een pizza met oranje paprika. De pesto is dit keer zelfgemaakt en wordt lekker dik gehouden. Het gaat pas na het bakken, in kleine hoopjes op de pizza.

Pizza met oranje paprika en zelfgemaakte pesto

Ik laat de hoeveelheden in het midden, want het ligt er maar aan hoe jij je pizza’s maakt. Zo maak ik mijn eigen bodems en maak pizza’s zo groot als mijn grote bakplaat, maar je kunt ook kant-en-klare bodems kopen. Ik besmeer mijn deeg dun met tomato fritto (Heinz). Daarop gaan wat ringen oranje paprika, welke ik even wat zachter heb gebakken in een scheutje olie (niet bruin, gewoon wat zachter). En daarop gaat kaas naar keuze. Dat kan geraspte mozzarella zijn, maar ook een belegen Goudse. En dat bak je dus bruin.
Tenslotte lepel je er na het bakken wat dikke pesto op:

Pesto
recept voor ongeveer 150 ml pesto – goed voor zo’n 4 normale pizza’s

1 plantje basilicum van de supermarkt, of twee handen vol met blad
40 gr amandelen of pijnboompitten (ach, andere noten kunnen ook heus wel)
70 gr parmezaan, geraspt
1 kleine teen knoflook
snuf zout
olijfolie

Pureer dit (zonder olie) in een kleine keukenmachine of blender fijn. Verdun het mengsel met olie tot een dikke pesto die in hoopjes op de pizza zal blijven liggen en niet zal uitlopen.



Geen opmerkingen: