6 juli 2016

Pizza Rosa (witte pizza met rozemarijn, parmezaan, rode ui en pistachenoten)


Ik maak toevallig graag mijn eigen deeg. Maar wie daar niet altijd zin in heeft komt wat mij betreft goed uit met het pizzadeeg van Tante Fanny, welke je in de koeling van de supermarkt koopt. Je vindt niet bij elke winkel hetzelfde assortiment, maar ik meen dat het normale pizzadeeg nu wel bij alle grote supermarkten te koop is (met of zonder tomatensaus erbij verpakt), en mogelijk ziet u daar nu ook flammkuchendeeg bij komen. Ik kreeg het alvast opgestuurd om het uit te proberen en maakte er een pizza mee die al een tijdje op mijn lijstje stond. Het flammkuchendeeg was mooi dun, zoals dat hoort, en bakte prima. Het werd een subtiele pizza met weinig ingredienten, die ik zeker nog eens zal maken.

Pizza Rosa (witte pizza met rozemarijn, parmezaan, rode ui en pistachenoten)
bron: gebaseerd op een bejubelde pizza van Chris Bianco van Pizzeria Bianco in Phoenix, USA
recept voor 2 personen

1 verpakking Tante Fanny Flammkuchendeeg (260 gr) of een ander (zelfgemaakt) pizzadeeg
100 gr vers geraspte Parmezaanse kaas
1 klein rood uitje, in zeer dunne halve ringen
1 tl verse, gehakte rozemarijn
2 el gedopte pistachenootjes, grof gehakt
eventueel wat olijfolie (was ik uiteindelijk vergeten en ik heb het niet echt gemist)


Verwarm de oven voor op 220 graden, of 200 graden hetelucht.

Rol het deeg uit (je kunt het bakpapier gebruiken waarmee het kant-en-klare deeg opgerold is). Verdeel de kaas over het deeg. Leg er daarna de uienringen en rozemarijn op.

Bak de pizza 12 minuten. Verdeel er dan de nootjes over en bak de pizza nog eens 2 minuten. Hij had bij mij overigens twee minuten korter gekund, dus schat het even in. Doe er eventueel een drupje olie op na het bakken en serveer.





Geen opmerkingen: